11.09. subota @ F.A.F. – Park kraljice Jelene – Radionica Jamaican Percussion (Jamajkanski i Afrički ritmovi)

          Radionica Jamaican Percussion  (Jamajkanski i Afrički ritmovi)

          Opis radionice:

          Vlastiti bubanj za radionicu nije potreban, ali ako imate slobodno uzmite svoj.

Vježbe će se izvoditi na tradicionalnim Jamajkanskim bubnjevima (Kette, Repeater, veliki bass bubanj, Kbandu i dr.)

Na radionici ćete  razviti osjećaj za izražavanje na bubnju, smisao za komunikaciju na jedinstven i osoban način.

Razviti smisao za toleranciju i osječaj zajedništva (uvijek jedan svira solo dionice dok ga grupa podržava osnovnim ritmom.=

Poboljšati će samokontrolu, pažnju i memoriju (u grupnom bubnjanju potrebno je bit discipliniran zato što svi ovisimo o svima i stalno se unapređuju postojeći ritmovi).

– Naučiti pravilne tehnike osnovnih udaraca (bass, tone i slap udarac).

– Učiti ćemo notaciju ritma osmišljenu da pojednostavi komunikaciju (”gun dun, go do, pa ta” sustav koji je osmislio Babatunde Olatunji), 

– Vježbe zagrijavanja i pravilne položaje sviranja bubnja,

– Vježbe za bass, tone i slap udarce u različitim ritmovima (4/4, 3/4, 6/8 i 12/8),

– Vježbe koordinacije i dinamike u različitim ritmovima,

– Vježbe za razvijanje unutarnjeg osjećaja za ritam,

– Vježbe prstima, flam udarac, ostale dodatne udarce i improvizacije (zatvoreni bass, tone i slap, rim..),

– Učiti će se tradicionalni ritmovi Afrike i Jamajke uz tradicionalne solo dionice svakog ritma zasebno. 

Cijena radionice – 50 kn  po osobi

Trajanje Radionice – 2 sata + pauza

Radionicu vodi Marko Borić  (Binghiroots)

Glazbom se bavim desetak godina, trenutno imam dužnost dopredsjednika u udruzi Dyalli koja se bavi kulturnom suradnjom i promicanjem afričke kulture u Republici Hrvatskoj. Udruga organizira razne dogadaje tokom godine od kojih je značajniji ”Dan Afrike” koji se održava jednom godišnje i podržan je od predsjednika republike Hrvatske Ive Josipovića.

Do sada već dvije godine surađujem sa Sveučilištem u Sesvetama gdje vodim radionice bubnjanja za početnu i naprednu grupu. Uz to sam vodio radionice u Osnovnoj školi Sesvetska Sopnica i radionice u dječijim vrtićima. Od prije godinu dana radim kao glazbeni edukator u sklopu Zoološkog vrta u Zagrebu gdje radim razne projekte sa afričkim bubnjanjem. Surađujem sa osnivačem i voditeljom Hrvatskog gajdaškog orkestra, Stjepanom Večkovićem koji je solista u ansamblu Lado, a uz africke instrumente istražujem i tradicionalna hrvatska glazbala. Odrzao sam nastup sa crkvenim zborom u Rakitju što mi je bila iznimna čast.

“Moj interes za bubnjanje počeo je još dok sam bio klinac i lupao po plastičnim bačvama i svemu ostalom što mi je došlo pod ruku. Kasnije sam si kupio prvi bubanj i tu je počelo istraživanje. Dugo godina sam svirao i uživao u tome bez prevelikog razmišljanja o cijeloj filozofiji i dubini bubnja. S vremenom sam uočio nevjerojatnu snagu i iscijeljujuću moć bubnja na tijelo i duh pojedinca. U toj sam fazi shvatio da je bubanj izuzetno pozitivan i dubok instrument i od tog sam trenutka odlučio da bi bio uistinu sretan kada bih to saznanje mogao proširiti na svakoga koga zanima glazba i bubnjanje.”

“Prije tri godine sam se odvažio napraviti sam svoj Nyahbinghi bubanj i rezultat je bio začuđujuće dobar, nakon toga sam napravio desetak bubnjeva koje sam odlučio koristiti za radionice s djecom. Bubnjevi koje radim su od prirodnih materijala (drvo i koža) a s vremenom sam počeo raditi i od raznih rabljenih cijevi kojima je bilo predodređeno da završe na smetlištima. To mi se jako dopalo, počeo sam reciklirati na najbolji mogući način. Prije pet godina sam krenuo na Djembe tečajeve kod Kreše Oreškog kod kojega sam učio o Afričkim ritmovima te sam pohađao radionice kod raznih gostujućih majstora djembe bubnja kao što su Seckou Keita, Ton Ton Syla, Aly Keita i dr. Sve što znam o običajima jamajkanske folk glazbe sam, kroz dugi niz godina, proučavao samoinicijativno, što na internetu što po rijetkim knjigama i spisima. A o ritmovima, glazbalima i tradiciji me podučavao Geronimo Dehler kod kojega sam bio na privatnim instrukcijama u trajanju od 3 mjeseca u Frankfurtu.”

Tajne Nyahbinghi bubnjanja pokazao mu je cijenjeni glazbenik Cedric Im Brooks te bubnjar legendarne jamajkanske grupe Skatalites, Lloyd Knibb.

P.S.TOČAN SAT ODRŽAVANJA RADIONICE BIT ĆE NAKNADNO OBJAVLJEN TOKOM DANA!HVALA NA RAZUMIJEVANJU!

Oglasi

Komentiraj

